Det här inlägget kommer från en föreslagen grupp
Att vara tempel för Guds närvaro
Att vara tempel för Guds närvaro

Himmelske Fader, du som i den saliga jungfruns hjärta beredde en värdig boning åt din helige Ande, låt också oss på hennes förbön bli tempel för din närvaro i världen.
Jes 61:9–11 och Luk 2:41–51
Vi ber om den helige Andes nåd så att vi, liksom jungfru Maria, blir tempel för Guds närvaro, och inte för något annat, tabernakel för Guds närvaro i världen.
Vi firar jungfru Marias obefläckade hjärta, hon som ”bevarade allt detta i sitt hjärta.” I går firade vi Jesu heliga hjärta och i dag Marias obefläckade hjärta, eftersom Jesu och Marias hjärtan är förbundna med varandra. Genom Kyrkan är också våra hjärtan för alltid förbundna med Jesu och Marias hjärta. Vi är tillsammans ett hjärta och en själ i det nya universella Gudsfolket av människor från alla folk, språk, länder och kulturer. Genom den helige Ande binds en människas hjärta…







